onsdag 16. januar 2013

Kaker som jeg tidligere har lagd..


Sitter å prater med venninna mi Heidi, å planlegger kake til dåpsdagen til supergode Benedicte..som jeg er så heldig å være ekstra tante til.. har heldigvis lang planleggingstid. Ingenting er bedre enn det, god tid til å lage det som skal være oppå kaken. Blir nok en fin lilla kake til den fine Benedicte tenker jeg. Tenkt jeg skulle vise fram tidligere kaker jeg selv har laget og bakt, både til bursdager og dåpsdager: 


Min første marsipankake, laget til men Bestefars 80 års dag.



Så ble det lille Stian's sin Store dåpsdag, og tante nok engang ville lage dåpskaken..denne var jeg meget stolt av. Artig å lag og pynte kaker.




Så kom Helena Store dag, såklart måtte jeg lage en konfirmasjonskake. Helena hadde en kjempe fin dag ilag med slekt å venner..men det var min oreokake som ble spist opp først.
Oreokake og marsipan kake lagd av meg. Og fromage kake og Bodø kake lagd av min mor.



Så ble Mormor til Julie, min svigerinne 70 år..e fargeglad og veldig trivelig dame. En dame du bare må gi en klem nesten hver gang du møter henne.


Så kom den dagen jeg skulle være fadder til min tantegutt, Stein Erik. Valgte denne gangen lage en dåpskjole     i marsipan kake..nesten ingen som turte å skjære i kaken. Dette tar jeg som et stort komplement. 



Ettersom at jeg reiser på Tarva den forblåste øy i noen dager, tar det en stund før det blir innlegg her igjæn..helt til lørdagen.. hihi..
Men da blir det nok noen naturbilder med mere tenker jeg...

Håper alle får en kjempefin kveld :)



Mange klemmer fra Nina SOLA <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar